Pure News

Έχουν εφαρμογή οι νόμοι της εξέλιξης στις επιχειρήσεις? Θα μπορούσαν τα ευρήματα του Δαρβίνου να αξιοποιηθούν στον τουρισμό; Όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, ναι. Καταρχάς, η γενικότερη λογική που υποστηρίζει ότι δεν επιβιώνει ο πιο δυνατός, αλλά αυτός που προσαρμόζεται πιο εύκολα, είναι μια από τις βασικές αρχές του επιχειρείν σήμερα. Κατά δεύτερον, όμως, το ίδιο το αντικείμενο του εμπορίου έχει αλλάξει μορφή και έχει εξελιχθεί.

Διαβάστε περισσότερα: Νο1 παράγοντας επιτυχίας: Η περίπτωση του τουρισμού

Η επιχείρηση είναι σαν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο- μηχανές, άνθρωποι και διαδικασίες πρέπει να συντονιστούν σε maximumαπόδοση για να έρθει το αποτέλεσμα. Η απόδοση είναι μια έννοια που συχνά παρερμηνεύεται: για παράδειγμα, βλέπουμε κάποιον να δουλεύει πολλές ώρες και θεωρούμε ότι είναι αποδοτικός, «καλός» υπάλληλος. Αντίστοιχα και η οικονομία είναι παρεξηγημένη: το πιο φθηνό σπάνια είναι το πιο οικονομικό. Για τον επιχειρηματία, λοιπόν, που στοχεύει σε μέγιστη κερδοφορία, η επιτυχία μπορεί να έρθει μέσα από αποφάσεις και πολιτικές που δε σχετίζονται άμεσα με αυτή- ακριβώς όπως και στο αγωνιστικό αυτοκίνητο η ψυχολογία της ομάδας του pit stop, μπορεί να σώσει τον αγώνα ή μια βίδα, κάπου μέσα στον κινητήρα, μπορεί να τον καταστρέψει.

Έχοντας πει αυτά, σημειώνουμε μερικά managerial tips, που με τρόπο ευθύ ή λιγότερο ευθύ επιδρούν ουσιαστικά στην κερδοφορία της επιχείρησής σας:

Διαβάστε περισσότερα: 5 Tips οικονομίας που μόνο οι ανοιχτόμυαλοι επιχειρηματίες θα κατανοήσουν

Ότι η Kimberly Clark Professional είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, αποδεικνύεται από το ότι έχει χτίσει ένα brand- την Kleenex- που χρησιμοποιούμε ως συνώνυμο του χαρτομάντηλου. Πίσω όμως από μεγάλες κι επιτυχημένες εταιρείες, δε κρύβεται η τύχη- όλοι οι επιχειρηματίες το ξέρουμε καλά αυτό- αλλά μια σειρά από αποφάσεις και μια νοοτροπία που, με κάποιο τρόπο, έχει περισσότερη αξία από αυτές του ανταγωνισμού. Το παράδειγμα του μοντέλου C.H.E.S.S. που έχει εισαγάγει στον επαγγελματικό καθαρισμό η Kimberly Clark Professional, είναι ένα καλό παράδειγμα καινοτομίας και ουσίας, απ' όποια πλευρά κι αν το δούμε.

Διαβάστε περισσότερα: C.H.E.S.S. με την Kimberly Clark Professional

 

Τελικά, είναι το σκάκι σωστή μεταφορά για τη στρατηγική; Πολλοί ερευνητές λένε πως όχι, γιατί η σωστή στρατηγική είναι win-win για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, οπότε δεν είναι λογικό να την παρομοιάζουμε με ένα παιχνίδι όπου, εξ ορισμού, ένας κερδίζει κι ένας χάνει. Από την άλλη βέβαια, η στρατηγική βασίζεται στη δημιουργία ανταγωνιστικού και συγκριτικού πλεονεκτήματος, αυτών των χαρακτηριστικών που κάνουν τη μια επιχείρηση (μάρκα, προϊόν) καλύτερη από μια άλλη, με τρόπο που γίνεται κατανοητός από τον καταναλωτή κι έχει αξία. Κι αυτό, εφόσον πλέον αφορά τον ανταγωνισμό, έχει ξεκάθαρα νικητές και χαμένους. Τι μπορεί λοιπόν να μας μάθει το σκάκι για τη διαχείριση του ανταγωνισμού.

Διαβάστε περισσότερα: Το παιχνίδι του ανταγωνισμού

Το ρόλο που παίζουν τα αρώματα χώρου στην καταναλωτική συμπεριφορά και το marketing τον συζητάμε συχνά, κυρίως γιατί όλοι στην Puressence πιστεύουμε στην αξία του scent marketing. Μια έρευνα όμως που δημοσιεύτηκε στο Journal of Marketing, το πιο έγκυρο ακαδημαϊκό περιοδικό στον κλάδο του Marketing, έρχεται να ρίξει περισσότερο φως και να δώσει νέα ώθηση στη χρήση του επαγγελματικού αρωματισμού.

Διαβάστε περισσότερα: Ποια αρώματα μας κάνουν να αγοράζουμε περισσότερο

Κύλιση στην Αρχή