Ο Κώστας και ο Αντρέας είναι και οι δύο υποψήφιοι για τη θέση του πωλητή στην εταιρεία Super Big Sales και σήμερα έχουν και οι δύο το πρώτο τους interview. Ο Κώστας, παρόλο που δεν είναι φανατικός του επίσημου ντυσίματος, φόρεσε το κουστούμι του, με ένα γαλάζιο πουκάμισο, και αποφάσισε να μη βάλει γραβάτα, γιατί δεν ήθελε να φανεί υπερβολικά "στημένος". Η θέση ήταν υπεύθυνη, αλλά γνώριζε ότι αυτός που θα του έκανε τη συνέντευξη ήταν αρκετά χρόνια νεότερός του και δεν ήθελε με τη γραβάτα να δημιουργήσει επιπλέον απόσταση. Ο Αντρέας από την άλλη, προτίμησε να το φορέσει το τζιν του με αθλητικά, γιατί αυτό τον εξέφραζε καλύτερα. Ανεξάρτητα από τη θέση και από το τι συνηθίζεται στα interviews, προτίμησε να κάνει αυτό που κάνει πάντα: Να ντυθεί άνετα.

Αν υποθέσουμε ότι ο στόχος και του Κώστα και του Αντρέα είναι να πάρουν τη δουλειά, ποιος από τους δύο είναι πιο κοντά στο στόχο του;

Πιθανότατα αναρωτιέστε τι σχέση έχει η συνέντευξη με το άρωμα και ο Κώστας ή ο Αντρέας με εσάς. Και όμως έχουν. Γιατί οι δυο τους αντιπροσωπεύουν μια διαφορετική στάση απέναντι στον τρόπο που παίρνουμε αποφάσεις για τη δουλειά μας: Ο Κώστας σκέφτεται τι είναι κατάλληλο για την περίσταση, ποιος είναι ο στόχος του και πώς θα τον πλησιάσει και σε ποιον απευθύνεται και πώς θα δημιουργήσει σχέση μαζί του. Από την άλλη, ο Αντρέας αποφασίζει με γνώμονα αυτό που εκείνος θεωρεί σωστό, κάνει αυτό που αρέσει και δεν αλλάζει, δεν προσαρμόζεται στις συνθήκες και στις απαιτήσεις. Αν ο Κώστας ήταν επιχειρηματίας και διάλεγε άρωμα, θα σκεφτότανε πρώτα ποιες είναι οι ανάγκες του χώρου του, πώς θα ήθελε να νιώσουν οι πελάτες του και τι επίδραση θα είχε αυτό στις πωλήσεις του και μετά θα έψαχνε το άρωμα που ικανοποιεί όλα αυτά που χρειάζεται. Από την άλλη, ο Αντρέας, θα ζητούσε να μυρίσει μερικά δείγματα και θα διάλεγε αυτό που του αρέσει, γιατί έτσι του αρέσει, ακόμη κι αν δεν είχε καμία σχέση με το χώρο και άρα δε μπορούσε να βοηθήσει καθόλου. Εσείς? Είστε Κώστας ή Αντρέας;

Μερικές ενδεικτικές εφαρμογές αρωμάτων 

Αν ο χώρος σας είναι μικρός και θέλετε να δώσετε μια αίσθηση πιο "ανοιχτή", αποφύγετε πάση θυσία τα βαριά αρώματα. Επιλέξτε κάτι δροσερό και ευχάριστο, όπως το white floral.

Αν ο χώρος σας δείχνει παλιός- και αυτό δυστυχώς πάντα δίνει την εντύπωση του "όχι πολύ καθαρού χώρου", επιλέξτε ένα άρωμα που δίνει την αίσθηση της καθαριότητας, όπως πχ το dovel. 

Αρώματα πολύ "ρεαλιστικά", όπως το Bubble Gum, το Hot Chocolate ή το Black Cherry, έχουν πολύ μεγάλη αποτελεσματικότητα σε χώρους που σχετίζονται με αυτά τα ρεαλιστικά χαρακτηριστικά τους. Το Black Cherry μπορεί να απογειώσει μια καφετέρια ή ένα ζαχαροπλαστείο, σε ένα κατάστημα λιανικής όμως ή σε ένα γραφείο, μπορεί ακόμη και να φέρει αντίθετα αποτελέσματα (φανταστείτε τους υπαλλήλους σας να μη μπορούν να συγκεντρωθούν γιατί τους έχει "καρφωθεί" η ιδέα για κάτι γλυκό.

Αν έχετε κατάστημα με γυναικεία ρούχα, θέλετε οι πελάτισσές σας να νιώθουν γοητευτικές και θηλυκές, ώστε να είναι στην κατάλληλη διάθεση για να αγοράσουν περισσότερο. Ξεχάστε τα ρεαλιστικά αρώματα ή τις εύκολες επιλογές - όπως το Baby Powder- κι επιλέξτε κάποιο που παραπέμπει σε κολώνια, όπως το Musk ή το Gold.

Σε γραφεία ή σε εκπαιδευτικούς χώρους, οπως και σε χώρους που ο κόσμος πιθανόν να βιώνει στρες όπως οι χώροι αναμονής, επιλέξτε ένα άρωμα χαλαρωτικό, όπως για παράδειγμα τη βανίλια.

Γενικά, όταν διαλέγετε άρωμα για το χώρο σας επικεντρωθείτε στις ιδιότητές του και κατά πόσο αυτές ταιριάζουν και υποστηρίζουν αυτό που θέλετε να νιώθουν οι πελάτες σας όταν βρίσκονται εκεί. Όπως πιθανότατα αν έπρεπε να διαλέξετε τι θα φορέσετε σε μια επαγγελματική συνέντευξη, θα επιλέγατε το κοστούμι, έστω κι αν δεν είναι το αγαπημένο σας ντύσιμο, έτσι κι όταν πρέπει να διαλέξετε άρωμα για το χώρο σας, σκεφτείτε πέρα από το τι σας αρέσει: τι είναι σωστό για την επιχείρηση και για τους πελάτες σας.

 

Κύλιση στην Αρχή