Ο επαγγελματικός καθαρισμός είναι μια περίπλοκη διαδικασία και συχνά καταλήγει σε «μαύρη τρύπα», στην οποία εξαφανίζονται ευρώ, γιατί δεν κάνουμε τους σωστούς υπολογισμούς. Ποιος είναι, όμως ο σωστός τρόπος;

  • Πρώτα απ’ όλα κοιτάξτε τη μεγάλη εικόνα, αξιολογήστε το κόστος του καθαρισμού σας σε 6μηνιαία ή ετήσια βάση, όχι μέσα από το μυωπικό πρίσμα των μηνιαίων αγορών. Αυτή η λογική σας προφυλάσσει από λανθασμένα συμπεράσματα, αν για παράδειγμα ένα μήνα η δαπάνη σας σε αναλώσιμα είναι αυξημένη, αλλά τους επόμενους 5 εξαιρετικά χαμηλή, λόγω της ανθεκτικότητας των προϊόντων.
  • Υπολογίστε το κόστος των προϊόντων και του εξοπλισμού που αγοράσατε στη διάρκεια της περιόδου. Αν ο προμηθευτής σας ακολουθεί τη δική μας ηθική και φιλοσοφία, δε θα έχετε περισσότερο στοκ απ’ όσο χρειάζεστε, άρα το άθροισμα των τιμολογίων θα αντιπροσωπεύει τα προϊόντα που χρησιμοποιήσατε.
  • Υπολογίστε το κόστος του προσωπικού καθαριότητας. Μισθοί, ωφελήματα, όλες οι δαπάνες του προσωπικού που δε θα υπήρχαν στην ακραία περίπτωση που αποφασίζατε να μη ξανακαθαρίσετε το χώρο σας.
  • Υπολογίστε το κόστος του νερού που χρησιμοποιείτε για τις ανάγκες του καθαρισμού, έστω κατά προσέγγιση. Ρωτήστε για παράδειγμα το προσωπικό καθαριότητας πόσες φορές αλλάζει το νερό στον κουβά καθημερινά και πολλαπλασιάστε τη χωρητικότητα του κουβά επί την τιμή του νερού ανά λίτρο και μετά επί τις ημέρες της περιόδου που εξετάζετε.
  • Ανατρέξτε στα ερωτηματολόγια ικανοποίησης των πελατών σας και δείτε πώς αξιολογούν το τελικό αποτέλεσμα καθαριότητας στο χώρο σας. Ενσωματώστε αυτή την πληροφορία στην εξίσωση πολλαπλασιάζοντας με 1,20 αν η αξιολόγηση είναι αρνητική, 1 αν είναι ουδέτερη και 0,80 αν είναι θετική.

Μέσα από μια τέτοια ολοκληρωμένη προσέγγιση και ειδικά όταν εφαρμόζεται για μια περίοδο εξάμηνη ή ετήσια, καταφέρνετε:

  • Να αξιολογήσετε τα προϊόντα σας ως προς το κόστος ανά χρήση, όχι ως προς την τιμή τους. Αν το αρχικό κόστος πχ μιας σφουγγαρίστρας ήταν υψηλότερο από αυτό που συνήθως πληρώνατε, αλλά η ζωή της είναι πενταπλάσια, το πραγματικό κόστος ανά χρήση είναι πολύ χαμηλότερο και αυτή είναι μια πληροφορία ζωτικής σημασίας για τον έλεγχο του κόστους.
  • Να υπολογίσετε την πραγματική αποδοτικότητα του προσωπικού. Έστω ότι μια υπάλληλος καθαριότητας χρειάζονταν 15 λεπτά για να καθαρίσει ένα αποχωρητήριο και στο χώρο σας έχετε 6, σημαίνει ότι ο κάθε κύκλος έχει διάρκεια μιάμισης ώρας. Αν τα standardsτων πελατών σας επιβάλλουν ο κύκλος να γίνεται κάθε μία ώρα, σημαίνει ότι χρειάζεστε και δεύτερο άτομο για να ανταπεξέλθετε. Αν ο χρόνος ανά σημείο όμως, μειωθεί στα 10 λεπτά (χάρη στον εργονομικότερο σχεδιασμό, στις λιγότερες αλλαγές νερού κλπ), τότε το ένα άτομο επαρκεί και η ανάγκη για επιπλέον προσωπικό αποσοβείται.
  • Να εντοπίσετε αν κάποια προϊόντα δεσμεύουν επιπλέον κόστη καθώς απαιτούν μεγάλη κατανάλωση νερού, αυξάνοντας στην πραγματικότητα την αρχική τους τιμή.
  • Να «διορθώσετε» όλα τα παραπάνω σε συνάρτηση με την πραγματική τους επίδραση τους πελάτες. Ακόμη και τα καλύτερα και ακριβότερα εργαλεία και καθαριστικά, απαξιώνονται εντελώς αν βρεθούν σε μη εκπαιδευμένα χέρια. Στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει πάντα είναι η γνώμη του πελάτη και άρα κανένα μοντέλο που αναζητά πραγματικά κόστη δε μπορεί να την παραβλέψει.
Κύλιση στην Αρχή